პი-ფენომენი, როგორც მონტაჟის საწყისი ფორმა


ოპტიკური ილუზია, რომელსაც აღქმის ფსიქოლოგიაში, 1912 წელს  პი-ფენომენი უწოდეს, ნიშნავს იმას, რომ უძრავი კადრისების ერთმანეთის მიყოლებით გაშვებით, უწყვეტი მოძრაობის ეფექტი მიიღწევა, რაც საბოლოოდ ერთიან შთაბეჭდილებად აღიქმება.

ეს ფენომენი შესანიშნავად აჩვენა სერგეი ეიზენშტეინმა, 1925 წელს გადაღებულ თავის ფილმში ”ჯავშნოსანი პოტიომკინი” – კერძოდ კი, ფინალში, ოდესის კიბის სახელით ცნობილ სეკვენციაში.

მარმარილოს ლომის სამი კადრისი: 1) მძინარე  2) იღვიძებს 3) დგება ღრიალით – ამ კადრისების სწრაფი მიყოლებით იქმნება ერთი მოძრავი ლომის შთაბეჭდილება – როგორც რუსი ხალხის აჯანყების მეტაფორა მეფის ტირანიის წინააღმდეგ.

მთლიანობაში, ეს ფილმი კინომონტაჟის, კინოხელოვნების პიკია, ტექნიკური თვალსაზრისით დღეს ყველაფერი ადვილია,  თუმცა იმ ეფექტების მიღწევა, რომელსაც ასეთი ემოციები მოაქვს ძალიან რთულია, უფრო  მეტიც შეუძლებელი.

იხ. ვიდეო

2:54-დან ლომი

3 comments on “პი-ფენომენი, როგორც მონტაჟის საწყისი ფორმა

  1. გამოხმაურება: Tweets that mention პი-ფენომენი, როგორც მონტაჟის საწყისი ფორმა « Litterator's Blog -- Topsy.com

კომენტარის დატოვება

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  შეცვლა )

Connecting to %s